A filofaxok jövője

Kedves Olvasó!

Bizonyára Önt is foglalkoztatja az iparág jövője.

  • Mi várható idén és a következő években?
  • Milyen termékeket vásárolnak az emberek?
  • Hogyan alakulnak a fogyasztói szokások?

Ezen kérdések megválaszolásában próbálunk segíteni Önnek a következőkben. Bár a felmérések az Egyesült Királyságban készültek, úgy véljük az adatok Magyarországon is hasonló tendenciát mutatnak.

Mi várható a naptárak és papíralapú időtervezők piacán?

Pozitív híreink vannak:

Három felmérés szerint is, az emberek továbbra is erősen kötődnek a papírhoz és az íróeszközökhöz.

A felnőtt lakosság körében a mindennapi életük szervezéséhez szükséges eszközök között a papíralapú termékek népszerűbbek, mint az okostelefonok, mobiltelefonok vagy más elektronikai eszközök.

  • 64 % használ naptárt vagy organisert
  • 55 % használ okostelefont, mobiltelefont vagy más elektronikai eszközt
  • A nők szívesebben használnak papír alapú eszközöket, mint a férfiak –  75 % – 51 %

Miért használnak papíralapú termékeket?

A papíralapú termékek fő felhasználási területei a következők: időgazdálkodás (előjegyzések), telefonregiszter és naptárcélú bejegyzések rögzítése, tárolása.

A fiatalok szívesebben jegyzetelnek, vázlatokat készítenek és ötleteket írnak le, míg az idősebb korosztály az időgazdálkodás céljából használ papíralapú termékeket.

Milyen papíralapú termékeket használnak?

37 % használ naptárt

16 % használ organisert

59 % használ jegyzetfüzetet

Milyen termékeket használ a felnőtt lakosság előjegyzések rögzítésére?

  • 35 % használ naptárt
  • 16 % használ organisert
  • 28 % használ okostelefont 

Milyen termékeket használ a felnőtt lakosság a tennivalók rögzítésére?

  • 25 % használ jegyzetfüzetet
  • 10 % használ organisert
  • 16 % használ okostelefont

Milyen termékeket használ a felnőtt lakosság kontaktok és telefonszámok rögzítésére?

  • 29 % használ naptárt
  • 20 % használ organisert
  • 27 % használ jegyzetfüzetet
  • 29 % használ okostelefont

Milyen termékeket használ a felnőtt lakosság jegyzetelésre?

  • 59 % használ jegyzetfüzetet
  • 18 % használ organisert
  • 13 % használ okostelefont

Miért vásárol a felnőtt lakosság papíralapú termékeket?

  • 60 % szívesen használ magas minőségű irodaszereket, pl. naptárt, jegyzetfüzetet
  • 52 % csábítást érez, hogy jegyzet-, vagy vázlatfüzetet vásároljon és abba írjon
  • 61 % élvezetet lel az írásban
  • 43 % impulzusok alapján (minőség, kinézet) vásárolja a termékeket, még ha nincs is szüksége rá

A felnőtt lakosság 62 %-a kiváló ajándéknak tartja a filofax termékeket

LONDONI HELYZETKÉP

Egy londoni felmérés résztvevőinek 82 %-a használ papírt és tollat jegyzetelésre, szervezéshez és emlékeztetők írására

  • 56 % használ papírt és technikai eszközöket
  • 26 % használ kizárólag papírt
  • 18 % használ kizárólag technikai eszközöket

A felmérés résztvevőinek 85 %-a használ papírt és tollat tervezéshez és emlékeztetők írására, az eddigiekhez hasonló, vagy nagyobb mértékben az elkövetkező két-három évben.

A fiatalok papíralapú termékhasználata különös mértékben nő.

A felmérés felnőtt résztvevői nagy arányban használnak jegyzetfüzetet

  • 39 % használ jegyzetfüzetet a privát élet megszervezése céljából
  • 45 % használ jegyzetfüzetet a munkájával kapcsolatos dolgok megszervezése céljából
  • 56 % használ jegyzetfüzetet tanulással kapcsolatban 

A felmérés felnőtt résztvevőinek 16 %-a használ organisert, 15 % férfi – 17 % nő

Kor-eloszlás

  • 18-20 éves korosztály – 19 %
  • 21-25 éves korosztály – 17 %
  • 26-35 éves korosztály – 20 %
  • 36-45 éves korosztály – 11 %

A felmérés felnőtt, organisert használó résztvevői közül

1. 11 % használ organisert a privát élet megszervezése céljából

  • 5 % férfi – 16 % nő

2. 17 % használ organisert a tanulással kapcsolatban

  • 12 % férfi – 20 % nő

3. 7 % használ organisert a munkájával kapcsolatos dolgok megszervezése céljából

  • 6 % férfi – 9 % nő

4. de a 18-20 éves korosztály 17 %-a használja az organisert e célból

Az organisert használók közül senki nem szándékozik felváltani az organisert más eszközzel, sőt 25% többet fogja használni